неділю, 18 грудня 2016 р.

Конспект уроку інформатики у 5 класі з теми "Виконання проекту засобами текстового процесора Microsoft Word"

Тема. Виконання проекту засобами текстового процесора Microsoft Word
Мета:
       навчальна: застосування умінь і навичок роботи в текстовому редакторі на практиці, узагальнити знання, навчитися використовувати Word у творчій роботі;
       розвивальна: розвинути інтерес до предмета, стимулювати логічне мислення, творчі здібності й пізнавальну активність, сприяти профорієнтації;
       виховна: формування особистої відповідальності за власний результат і результат роботи товаришів, формування емоційно-позитивного напряму на практичну діяльність, сприяти відповідальному ставленню до своїх обов'язків.
Тип уроку:  урок закріплення умінь і навичок
Обладнання. Комп’ютери класу, локальна мережа класу, програма для роботи із текстовою інформацією, конверт із листом.
Хід уроку

І. Організація класу до заняття
Учитель
Добрий день усім! 
Тим, хто навчає інформатики. 
Тим, хто вчить інформатику.
Тим, хто знає і любить інформатику.
І тим, хто ще не знає, що він любить інформатику.
Щоб урок ми провели цікаво, прошу зібрати всю свою енергію, думки, вміння і навички та бути активними.
ІІ. Повторення правил техніки безпеки
Учитель
Сьогодні під дверима кабінету інформатики я знайшла лист від невідомого адресата. У ньому містяться поради для вас. Пропоную зачитати їх і обміркувати.
(Учитель передає конверт одному із учнів, який зачитує лист)
1. У комп'ютерному класі                    
Ти не гай даремно часу,                   
Про культуру поведінки                  
Тут одразу забувай.                          
У дверях штовхай усіх ти,       
І спіши зайняти місце:                  
Ти ж один прийшов навчатись,      
А всі інші — лиш погратись.                 

2. Щоб побачити все краще —
Ближче сядь до монітора.
Хай собі псуються очі,
Гарний зір — не головне!..
А ногами ментиляти під столом —
Це ж так приємно!
Якщо раптом щось удариш,
Не хвилюйся — то пусте!

3. Якщо ти під час перерви                 
Зголоднів і взяв поїсти                    
Бутерброд, а може, пончик             
Чи солодкий пиріжок,                     
То не йди помити руки                    
Бо спізнивсь вже на урок ти —    
Потім витреш їх об мишку,            
Клавіші чи килимок...                     

4. Ти щось хочеш запитати
Й на екрані показати?
Щоб усі це зрозуміли —
Тикай пальцем в монітор!
А щоб працювати зручно,
Не шкодуй клавіатури —
Зверху поклади підручник
Й інші речі заразом.

5. Щоб заняття розпочати,                  
Вчитель зовсім не потрібен!            
Дозволу не запитавши,                    
Ти комп'ютер умикай.                     
Натискай підряд всі кнопки —      
Байдуже, що буде далі!                    
Адже це не твій комп'ютер:            
Зіпсується — не шкода.

6. Як наразі заманеться
Блискавку спіймати в руку,
Щоб зірки в очах блищали
Й іскри сипалися з них —
Торкнися задньої панелі
Монітора, що працює,
Чи схопи дроти руками,
Або в розетку чимось влізь!

7. Ти поради ці корисні
Всі виконуй неодмінно,
А учителя не слухай
І підручник не читай!
І тоді вже зовсім скоро
Комп'ютер стане тобі другом...
Ти гадаєш, так і буде?
Чи правда це? Відповідай!
                                   (А. Руднєва)
Учитель
Чи варто дотримуватися таких порад?
Яких же правил потрібно дотримуватися у кабінеті інформатики?
(Відповіді учнів)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Перед тим як перейти до нашої теми уроку дізнаємося, наскільки добре ви знаєте текстовий процесор.
Вправа «Запитання-відповідь»
1.                Редагування – це… (виправлення помилок у документі)
2.                Перш ніж форматувати текст потрібно його… (виділити)
3.                Як задати режим перенесення слів? (Розмітка сторінки/Розстановка переносів)
4.                Як вставити малюнок у документ?(Вставка/Малюнок)
5.                За допомогою якого пункту меню можна форматувати абзац?(Головна/Абзац)
6.                Дії з графічними об’єктами? (Вставити, копіювати, переміщати, змінювати розміри)
7.                Як пронумерувати сторінки? (Вставка/Номер сторінки)
8.                Як створити і вставити таблицю в документ? (Вставка/Таблиця)
9.                Форматування шрифту – це… (зміна розміру, кольору, накреслення)
10.           За допомогою якого пункту можна налаштовувати сторінки? (Розмітка сторінки /Параметри сторінки)
IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети i завдань уроку.
Сьогодні у нас не звичайний урок. Ми із середини познайомимося із такою сферою діяльності, як видавництво, і представимо себе у ролі співробітників журналу «Країна знань», керівництво якого доручило нам оформити одну із сторінок тижневика.
Тому нацьому уроці ми маємо повторити тему«Текстовий процесор» та, використовуючи набуті знання, створити колективний проект.
V. Організація групової роботи
Перед початком роботи давайте пригадаємо правила групової роботи:
1.  Будьте доброзичливі до товаришів. Пам'ятайте, що ви роби­те спільну справу.
2.  Чітко висловлюйте пропонований спосіб розв'язування, говоріть коротко.
3.  Уважно слухайте інших, підтримуйте товариша, який про­понує свою ідею.
4.  Якщо не згодні з чиєюсь думкою — не кричіть, не перери­вайте на півслові. Спілкуйтеся ввічливо.
5.  Якщо ви неправі — визнайте свою помилку і попросіть про­бачення.
6.  Не смійтеся з чужих помилок і невдач. Пам'ятайте, що ко­жен може опинитися в такій ситуації.
7.  Будьте вдячні одне одному за слушні думки, взаємодопомо­гу, підтримку.
VІ. Робота над проектом
Мотиваційний етап
На попередньому уроці ви отримали домашнє завдання відшукати інформацію про представників Книги рекордів України. Саме цій темі буде присвячена сторінка журналу.
Підготовчий етап
Учні, методом жеребкування, отримують «посади»:«Журналісти», «Редактори» та «Дизайнери», а потім об’єднуються у три групи, кожна з яких має представників і від журналістів, і від редакторів, і від дизайнерів, один учень (це може бути найсильніший учень класу) буде виконувати роль помічника учителя та «Головного редактора».
Етап планування діяльності
Завдання для груп
Кожна із груп готує одну статтю, присвячену Книзі рекордів України. Журналісти відповідають за текстову інформацію, дизайнери за графічну (малюнки, фотографії і т.д.), а редактори - за загальне оформлення.
Завданням для «Головного редактора» буде об′єднати всі три статті на одній сторінці.
(Учні обирають назву статті, планують розміщення зображень і т. д.).
Етап виконання завдань
(Учні виконують проект)
Презентація результатів
Учитель
А зараз пора продемонструвати вашу статтю.
Учень, який виконував роль «Головного редактора», під керівництвом учителя видруковує створений класом проект і групи презентують свої статті.
(Приклад проекту додається)
VIІ. Релаксаційна пауза
Проведення комплексу вправ для профілактики втоми очей здійснюється після 15 хв. роботи за комп′ютерами.
1. Швидко моргати протягом 1-2 хвилин.
2. Дивитись у далину прямо перед собою 2-3 секунди. Поставити палець правої руки по середнiйлiнiї обличчя навпроти перенiсся на вiдстанi25-30см вiд очей. Перевести погляд на кiнець пальця i дивитись на нього двома очима 3-5 секунд. Опустити руку. Повторити 10-12 разiв.
3. Закрити повiки. Проводити масаж їх з допомогою рухiв по колу пальцями протягом 1 хвилини.
VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.
Метод «Мікрофон"
Запитання.
1. Розкажіть про свої враження від сьогоднішнього уроку.
2. Чи цікаво вам було працювати журналістами?
3. Чи корисною для вас була ця робота?
4. Як ви думаєте, чицікавою буде ця інформація читачам журналу?
Ми обов′язково розмістимо цей матеріал у одному із випусків шкільної газети «Сяйво».
ІX. Домашнє завдання.

Повторити теоретичний матеріал із теми «Алгоритми та їх виконавці».

Немає коментарів:

Дописати коментар